Markedsføring
Hva er viktig å tenke på når det gjelder markedsføring?
Det er mye å tenke på når man skal markedsføre seg.
Hva ønsker du å oppnå? Er det nye signaturer på nyhetsbrev, branding, nye følgere på sosiale medier eller salg?
Er det et spesifikt produkt eller tjeneste du vil selge eller øke kjennskapen til dine produkter eller tjenester.
Skal du skrive all tekst selv og har egne bilder eller skal du benytte deg av fotograf og tekstforfatter? Skal de ha det som hobby eller være profosjonelle?
Hvem er kundene, hva er betalingsvilligheten på dine produkter. Ikke minst hvor er dine kunder, hvilken plattform og på hvilken måte lønner det seg å vise seg frem
Dette er viktige ting vi trenger å vite for å finne den beste løsningen for deg.
Hva koster en markedsføring?
De aller fleste går ut i fra et budsjett. Når man har funnet ut hvor og hvordan man skal gå frem er det lettere å anbefale et budsjett. Desto flere plattformer det høyere budsjett. Mer enn 60% av våre kunder har et budsjett på over 10.000 per mnd
Vi forstår at det kan være vanskelig å betale alt med engang. Flere av våre kunder betaler en fast sum pr mnd. En skreddersydd avtale blir tilpasset din bedrift og kan bla. inkludere:
- Opprettelse og drift av nettside
- Tiltak for økt organisk synlighet (Søkemotoroptimalisering)
- Drift av Facebook side og Google Min Bedrift
- Drift og optimalisering av Facebook Ads
- Drift og optimalisering av Google Ads
- Fast avtale ift. utsendelse av nyhetsbrev
Slike avtaler kan spesielt være gunstig for nyoppstartede bedrifter, eller andre som ønsker stabile og regelmessige lave faste kostnader. Ta gjerne kontakt med oss for å lage en pakke til deg basert på dine behov og ønsker
Hva er prosessen?
Først må vi vite dagens situasjon. Har du noe eksistrende kanaler og historikk? Hva ønsker du og oppnå? Hvor mye vil du gjøre selv og hvor mye vil du bruke oss til? Hvor mye av det gamle fungerer og burde brukes på nytt. Hvor mange hos dere er med i besluttningsprosessen. Det er lurt å avklare mandat så en kontaktperson har dialog med en kundekontakt hos oss. Dette for at prosessene skal gå smidigst for alle parter
Hvilken plattform burde velges. Skal man ha søkeord eller synlighet? Bilder eller video? Facebook eller Tiktok? Det er en jungel å velge mellom. Hvilke verktøy har du til å lese resultatene og statestikk? Bruker du Google analytics, Hotjar, Smartlock eller noe annet? Har du sosiale pixler innstalert?
Vi kjører kampanjene etter avtale og gjør justeringer underveis. Alt for best mulig optimalisering av dine mål.
Du vil motta rapporter en gang per mnd om ikke annet er avtalt